söndag 2 juni 2019

Sammanfattning maj


Eftersom jag nu inte förmått skriva om böckerna jag läst de senaste månaderna så nöjer jag mig med att lista dem, mest för min egen skull. Jo, de två senaste har jag ju skrivit om. Kanske skriver jag om någon av de övriga senare, vi får se. De här böckerna läste jag i maj:

Ædnan - Linnea Axelsson (Förkovran)
Stallo - Stefan Spjuth (Kaosutmaningen)
Juloratoriet - Göran Tunström (Kaosutmaningen)
Huset vid Flon - Kjell Johansson
Det susar i säven - Kenneth Grahame (6 klassiker på 6 månader)
Jag for ner till bror - Karin Smirnoff (Förkovran)
The Shock of the Fall - Nathan Filer (Kaosutmaningen)
The Handsome Man's Deluxe Café - Alexander McCall Smith (3x3)
Metamorfoser - Ovidius (Förkovran) (Inte den lååånga nyöversättningen, utan en äldre)
Bock i örtagård - Fritiof Nilsson Piraten (Förkovran)
A Tree Grows in Brooklyn - Betty Smith
Flickorna som sprang - Simon Häggström
Att föda ett barn - Kristina Sandberg
Sista resan - Carsten Jensen
Människornas jord - Pramoedya Ananta Toer (Månadens språk)
Erindring om kærligheden - Kirsten Thorup (Hyllvärmare/Kaosutmaningen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...