fredag 21 juni 2019

Tom


I Veckans topplista v 22 - Vårens bästa hade Bokdamen med denna och jag blev nyfiken. Dels gillar jag Nesser, dels är den kort och ja, åtminstone en person tyckte ju uppenbarligen att den var väldigt bra.

Ett nattligt telefonsamtal. Under normala omständigheter hade Judith Bendler inte svarat, men något får henne att lyfta luren. "Det är Tom" säger rösten i den andra änden och frågar om de kan träffas. Kort efter bryts samtalet. Hon räknar efter och finner att det har gått tjugotvå år och två månader. Är han plötsligt tillbaka efter all denna tid? Judith har anledning att tvivla på hans identitet och anar att mannen som utger sig för att vara hennes styvson är en bedragare. Men varför? Vad är han ute efter?

Spännande, lite obehaglig och riktigt bra. Varför läser jag inte mer Nesser? Bra inläsning av Anna Maria Käll. Irriterande nog verkar Storytel ha en bugg i sin sökfunktion för när jag klickar på hennes namn för att hitta fler inläsningar så hamnar jag på Astrid Lindgren. Gah!

1 kommentar:

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...