tisdag 6 april 2021

Tisdagstrion - Böcker av författare jag bara läst en bok av

 

Tisdagstrion utgår från Helena på Ugglan & Boken och denna vecka är temat Böcker av författare jag bara läst en bok av.

Jag väljer att lista tre böcker som verkligen har givit mersmak och där jag absolut vill läsa mer av författaren. Jag antar att de flesta gör så, men kanske någon listar böcker som avskräckt från vidare läsning eller 'one hit wonders', vi får se.


Hilary Mantel

Sent omsider kom jag till skott med att läsa Wolf Hall och det kändes verkligen tomt att behöva lämna 'Cremuel' när jag var klar. Jag hoppas att jag ska hinna med För in de döda nu i april, den väntar i hyllan. 

Amos Oz

Jag blev riktigt fascinerad av Judas - och faktiskt en smula kär i Amos Oz själv, ha ha! Fler böcker av Oz väntar i hyllan, bland annat En berättelse om kärlek och mörker.


Mia Couto

Mia Coutos Under frangipaniträdet var också väldigt fascinerande. Hans Sjöjungfruns andra fot väntar i hyllan. 


Nu blir jag riktigt sugen på att kasta mig över de nämnda böckerna!

11 kommentarer:

  1. Jag tror inte att jag läst något av Amos Oz, men det är en författare som jag tänker att jag ska läsa. Jag har också bara läst första delen av Mantels trilogi och tänker nog läsa fortsättningen. Dock känner jag litegrann att det var så länge sedan jag läste första delen att jag egentligen vill läsa om den först.

    SvaraRadera
  2. Känner i alla fall igen de två första författarna 🙂

    SvaraRadera
  3. Wolf hall vill jag läsa. Den väntar i hyllan men skrämmer mig lite.

    SvaraRadera
  4. Har de två översta olästa i min hylla, så tack för tipsen och påminnelsen :)

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt inte läst något av de författarna men jag har sett deras böcker lite varstans. Wolf Hall står och väntar i bokhyllan. :)

    SvaraRadera
  6. Judas är en gestalt i Bibeln som jag är lite fascinerad av. Jag borde kanske försöka få tag i boken av Amos Oz.

    SvaraRadera
  7. sett mantel filmatiserad i svt, riktigt bra.

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst någon från din lista men har Wolf Hall i bokhyllan.

    SvaraRadera
  9. håller helt med om Wolf Hall, som jag älskade. av Amos Oz har jag läst En berättelse om kärlek och mörker. den var otroligt bra och jag vill gärna läsa mera. Mia Couto ser spännande ut

    SvaraRadera
  10. Av Hilary Mantel har jag inte ens läst en bok. Av Amos Oz tror jag att jag har läst en (!) Mia Couto måste jag undersöka närmare.

    SvaraRadera
  11. Jag ska verkligen också läsa nästa bok av Mantel! I juni är det tema historisk roman hos mig i Månadens tema, så kanske väntar jag tills dess.

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...