söndag 4 april 2021

Månadens språk - sammanfattning mars

 

Igår flängde jag runt hela dagen för att på eftermiddagen landa hos käre barnafadern för att äta påskmiddag med honom, barnen och svägerska med man. Därför är även detta inlägg en smula sent. 

Månadens språk i mars var alltså finska, där det ju fanns betydligt mer att välja mellan än februaris albanska.

Själv fick jag läst fem böcker, jag har dock inte hunnit skriva om alla än. 

Minnet av vatten - Emmi Itäranta

Baby Jane
- Sofi Oksanen

Järnnätter - Sirpa Kähkönen

En blå död - Mikko Porvali

Snöjungfrun - Leena Lehtolainen

Av dessa blev jag särskilt förtjust i Minnet av vatten. Den var riktigt bra. Sirpa Kähkönen är jag också förtjust i. Järnnätter är andra delen i hennes Kuopio-serie. Tyvärr är resterande inte översatta ännu, men jag hoppas att de kommer.

Någon annan som läst något finskt?


2 kommentarer:

  1. Oj fem böcker! Det var imponerande! Jag läste Den ljuva giftkokerskan av Arto Paasilinna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det ljudböcker på månadens språk så brukar jag kunna få till lite fler :)

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...