måndag 1 mars 2021

TBR mars

 

Ja, det gick ju åt pipsvängen med läsningen i februari också. Eller så beror det på hur man väljer att betrakta det hela. Jag hade ju rätt mycket kvar på Wolf Hall från januari. Den hårda vintern, som ligger på dryga sexhundra sidor den med, är jag inte riktigt klar med. Obehaget om kvällarna fick jag i alla fall läst. 1000 sidor på en månad kanske inte är så dåligt ändå. Det finns ju de som inte läser en enda.

Böcker


Den här har stått i hyllan ett tag och sägs vara riktigt bra. Jag ska nu äntligen ta tag i den då månadens språk är finska.


e-böcker

Jag har fortfarande inte läst varken Hamnet eller Kirke, men nu djeflar... Jag vill verkligen läsa de här böckerna.




Om jag till äventyrs skulle hinna med någon mer bok så blir det del 2 i Sirpa Kähkönens Kuopioserie, Järnnätter.


Ljudböcker

Jag skrev ju att jag skulle lyssna på De sju systrarna om jag hann. Nu blev det så att jag lyssnade på den innan jag satte igång med Renegater. Jag tänkte att det aldrig kommer att blir gjort annars. Behöver jag säga att det var en ren lisa att lämna systrarna och börja lyssna på Östergren? Jag har nära 26 timmar kvar på Renegater, så jag räknar inte med att hinna så jättemånga ljudböcker heller den här månaden. 


För Naturlig läsning tänker jag lyssna på The Easternmost House.



För Månadens språk tänkte jag även lyssna på Sofi Oksanens Baby Jane...


och Mikko Porvalis En blå död.



Maresi - Krönikor från Röda klostret är fösta delen i en serie om tre. Den är skriven för ungdomar och har givits ut i 17 länder. Turtschaninoff är finsk men skriver på svenska, därmed passar den inte in i Månadens språk. Däremot belönades den med Finlandia Junior-priset 2014, så den passar i Prisat.

Lite taskig spridning här, ser jag nu. Bara Finland och anglosaxiskt för hela slanten. Nå väl, det får bli lite mer världslitteratur framöver.

2 kommentarer:

  1. Minnet av vatten hoppas jag på att få läst någon gång i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då håller vi tummarna för oss :)

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...