måndag 10 maj 2021

Längst bak i läslistan

 

Inspirerad av Mösstanten, som har börjat titta igenom vad hon har längst bak i läslistan, har jag gått igenom min Storytelbokhylla. Jag har ingen sammanhållen läslista, nämligen. Och i min hylla blir det inte 'längst bak', utan 'längst ner' - fast det lät så missvisande när jag skrev det i rubriken, så jag ändrade.

De här är de böcker som ligger längst ner av... ja, vad kan det vara? 400? Skulle inte förvåna mig. Det var över 300 sist jag räknade, och det var ett tag sedan.

Jag väljer att ta med fem böcker, eftersom jag redan har bestämt mig för att plocka bort två av dem.

Nerifrån och uppåt:

Alltså, jag gillar ju Majgull Axelsson väldigt mycket. Och jag vet att jag har fler än denna på listan. Någon dag...

Jag gillar att läsa klassiker och Robert Louis Stevenson är ju hur kul som helst. Jag borde klämma denna för Förkovran.


Den här tänker jag plocka bort. Inte för att jag inte vill läsa den, utan för att jag tror att den lämpar sig bättre som vanlig bok. Saga-produktioner är dessutom ytterligt opålitliga.



Den här kommer jag också att ta bort, så klassiker den är. Jag är för harig, jag kommer aldrig att våga lyssna på den.



Det här är en novell/kortroman, bara 1½ timma lång. Den borde jag väl ha kunnat klämma förr. 


Se där! Nu är det bara 397 kvar. Eller nått :)

2 kommentarer:

  1. Om Fänrik Ståls sägner ska lyssnas på tycker jag att den ska vara inläst på sjungande finlandssvenska ;)

    SvaraRadera
  2. Ditt liv och mitt är jag väldigt intresserad av. Den låter riktigt bra.

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...