söndag 16 maj 2021

Månadens språk - sammanfattning april

 

Ack, vilken slarvmaja jag är! Jag inser att jag glömt sammanfattningen av månadens språk för april, danska. Jag får skylla på att jag jobbade så infernaliskt mycket i tre veckor, åkte raka vägen ner till mamma i Skåne för att bistå henne en smula och sedan kom hem med covid - med allt vad det innebar av smittspårning av ungar - med en vårdcentral som har blivit komplett usel och en en inlogging i 1177 som inte funkade - mm mm. Och med anledning av detta har jag heller inte hunnit skriva om de böcker jag läst. Gah! Jag som äntligen hade kommit ikapp före detta. Men det är som det är, bara att gilla läget och ta nya tag. 

Här är mina böcker ursprungligen författade på danska:

Den hemliga kvinnan - Anna Ekberg

Före morgondagen - Jørn Riel

Rödby - Puttgarten - Helle Helle

Agathe
 - Anne Cathrine Bomann

Jag tyckte om dem alla fyra. Väldigt olika sinsemellan. Den hemliga kvinnan är snarast en thriller. Före morgondagen är en historisk skildring av inuiter på Grönland. Rödby - Puttgarten är samtidsrealism. Agathe utspelar sig i Paris under första delen av 1900-talet.

Någon annan som läst någon dansk bok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...