söndag 6 januari 2019

TBR januari

Jag får väl gå ut lite lugnt den här månaden, tänker jag, åtminstone med de vanliga böckerna. 

Kupé nr 6 av Rosa Liksom är faktiskt utläst. Den är avprickad i utmaningen Förkovran och genererade även en avbockning i Kaosutmaningen.


Månadens språk är nederländska och jag har funnit en riktig hyllvärmare som jag har tänkt att klämma, I den långa väntans skog av Hella Haasse.


Bön för Tjernobyl blir den första titeln av Svetlana Aleksijevitj. Ingår också i utmaningen Förkovran.


Jag har plockat ihop en liten hög med tunna hyllvärmare som jag har tänkt att jag äntligen ska läsa, en i månaden. Inte ett enda ord av Heinrich Böll är valet för januari.


Det får räcka för den här månaden. Och så har vi ljudböckerna:

Kärlekens Antarktis av Sara Stridsberg har jag lyssnat klart på. Även den genererade en avbockning i Kaosutmaningen. Jag antar att det går fort och lätt i början, men segare på slutet. Kupé nr 6 passade till exempel in på tre olika punkter - fast jag skrev den bara på en.


Buddenbrooks av Thomas Mann lyssnar jag på just nu. En av Nobelpristagarna i Förkovran. 30 timmar ligger den på, så jag har att göra ett tag.


Månadens klassiker för 6 klassiker på 6 månader blir förmodligen The Wind in the Willows av Kenneth Grahame. Men jag har haft svårt att komma in i den, så eventuellt byter jag ut den mot någon av de andra.


I övrigt tänkte jag nog lämna det lite öppet och ta vad som faller mig in. Jag brukar hinna med i snitt sex ljudböcker per månad, så det bör finnas utrymme för tre till.

2 kommentarer:

  1. Bön för Tjernobyl är fantastisk! Liksom alla hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att läsa resten :)

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...