torsdag 18 juli 2019

Helgfrågan vecka 29


Åter dags för helgfråga, sommaredition, i Mias bokhörna.

Vad läser du nu?
Jag har precis avslutat Rapsbaggarna av Karin Brunk Holmqvist (månadens hyllvärmare) och inte riktigt bestämt mig för vad jag ska fortsätta med. Det blir antingen Kyrkbröllop eller Walden - trooor jag :)



Jag lyssnar på The Bear and the Nightingale, har precis börjat på den efter att ha lyssnat klart på Torgny Lindgrens Berättelserna.



Bonusfråga: Vad hittar ni på, semester eller ej?
Jag är uppe i buan, i min lilla fäbodstuga. Jag läser, går i skogen, gosar med katten, snackar med hönsen och klappar korna när jag kommer åt. Jag har haft sjukt ont i höger axel efter slåttern i lördags, trots att jag tyckte att jag var duktig på att byta sida med räfsan och trots att jag petat i mig Naproxen och Alvedon i parti och minut, men nu verkar det värsta ha givit med sig.


Kossor på ingång


8 kommentarer:

  1. det låter härligt att vara i buan. Kyrkbröllop är bra och Walden är en favorit

    SvaraRadera
  2. fäbostuga låter avkopplande... Walden läste jag i somras, lite omständig, läst en del av Moa.

    SvaraRadera
  3. Det lät mysigt att vara i buan.. lite avundsjuk!

    SvaraRadera
  4. Känner inte till de böckerna.

    SvaraRadera
  5. Det låter som du har det riktigt härligt! Jag vill också klappa kossor :)

    SvaraRadera
  6. Jag hade ju tänkt läsa hyllvärmare också i år, men nu i sommar har det varit sämre med det.

    SvaraRadera
  7. Läs Walden, gör det, är så bra! :)

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...