lördag 21 september 2019

Veckans mening - vecka 38


Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord. Varje lördag presenterar vi en mening från veckans läsning, en mening som av en eller annan anledning fått oss att reagera, att stanna till.

Jag har ju haft svårt att läsa senaste tiden och denna vecka dessutom haft barnen, med allt det innebär, så jag har inte haft mycket att plocka från, men den här tycker jag i alla fall var lite dråplig. Den kommer från sidan 19 i Judas av Amos Oz - månadens språk är hebreiska - och på bara dessa få sidor har det faktiskt varit en hel del smålustigheter. Det ska bli kul att läsa vidare.

Professor Eisenschloss var en småväxt och kraftig man med tjocka glasögon och rörelser som påminde om en gök som beskäftigt kommer farande ur en klocka.


3 kommentarer:

  1. Rolig liknelse med gökuret :D

    Hoppas läsandet återhämtar sig!

    SvaraRadera
  2. Haha den gillade jag! :D Har faktiskt inte gett den här boken någon uppmärksamhet men jag kanske skulle plocka upp den och testa. :) Hoppas att läsningen går bättre snart!

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...