lördag 5 juni 2021

Veckans mening - vecka 22

 

Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord. En mening från veckans läsning som av en eller annan anledning fått oss att stanna upp.

I sista sekunden på grund av jour och storhandling. Och så fuskar jag och lägger upp tre meningar:

Hon säger: Låt ditt hjärtdjur vila sig, du har lekt så mycket idag.

I en diktatur kan det inte finnas städer, eftersom allt är smått när det blir bevakat.

När Fru Margit läst för länge och ätit för mycket oblatrester blev det så heligt i magen på henne att hon måste rapa när hon skalade potatis och svära ännu mer.




Jo, det har gått väldigt segt med läsningen det senaste, så först idag har jag läst ut denna. Jag tycker mycket om Herta Müllers språk och den lågmälda humorn.

3 kommentarer:

  1. Hoppsan, jag har inte läst Herta M alls!!!

    SvaraRadera
  2. Herta Müller har jag försökt läsa, men misslyckats. Den tredje meningen är ju helt underbar :D

    SvaraRadera
  3. Förstår att du inte kunde välja bara en av dem. :D

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...