lördag 10 november 2018

Helgfrågan v 45


Mias helgfråga denna vecka lyder:

Vad läser du nu?
Jag kämpar vidare med Gabriel García Márquez Hundra år av ensamhet. Den är bra men få stunder för läsning på vanligt vis gör att det går väldigt långsamt.

Lyssnandet får jag lättare till och just nu är det Isabel Allendes Andarnas hus.

Bonusfråga:

Berätta något du tror att vi inte vet om dig!

Jag är väldigt öppen när jag skriver på nätet, men just när det gäller bokbloggen har det kanske inte kommit fram så mycket om mig. Jag har ju heller inte haft den särskilt länge. Men jag får väl hitt' på nå'.

Jag var 38 år när jag började läsa till läkare. 40 år när jag fick mitt första barn och 48 när jag fick det tredje. Körkort tog jag när jag var 45 år.

Med detta vill jag säga något i stil med Det är aldrig för sent! (en sanning med modifikation, för fler barn kan jag helt enkelt inte få och många kan inte få barn ens före 40, kanske inte alls. Men ni förstår vad jag menar)




4 kommentarer:

  1. Så du är också lite av en late bloomer? Kul! Jag satte mig också i skolbänken när jag var 38, dock inte en så lång utbildning som till läkare. Jag gick bara tre år, sedan var jag klar.

    SvaraRadera
  2. Wow det låter superbra, inget är för sent.

    SvaraRadera
  3. Du förverkligar att det aldrig är för sent! :)

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...