fredag 2 november 2018

Oktobersammanfattning


Ja, hur gick det nu då med min TBR?

Inte så hejans, får man väl säga. Jag har inte läst en enda bok! Planen var att läsa Hundra år av ensamhet, The Ballad of the Sad Café och förhoppningsvis ytterligare en eller två på månadens språk, spanska. Därtill lite grand ur Odysséen.

Hundra år... har jag inte läst, bara precis börjat på, och någon annan bok på månadens språk blev det inte. Dessutom insåg jag att jag vimsat till det när jag satte upp den som en av böckerna i läsutmaningen 6 klassiker på 6 månader, del 2, eftersom den redan finns i läsutmaningen Förkovran.

The Ballad of the Sad Café har jag fortfarande inte läst. Ja men det är ju som förgjort!

Jag läste ungefär 60 sidor ur Odysséen, insåg att den inte alls var särskilt svårläst och bestämde mig för att faktiskt läsa ut hela. Bara för att glömma den i stolsfickan på planet. Suck!

Lyssnandet gick det dock lite bättre med. Visserligen blev det ingen De kommer att drunkna i sina mödrars tårar, men istället två andra: Nattstad av Simon Häggström och Mrs Dalloway av Virginia Woolf.

Jag har tidigare lyssnat på Skuggans lag av Häggström och när jag såg honom på planet - åtminstone tror jag att det var han - så blev jag sugen på Nattstad också och gick in på Storytel och kollade om den kommit som ljudbok. Det hade den.

Mrs Dalloway fick ersätta Hundra år av ensamhet i 6 klassiker på 6 månader - del 2.

Totalt sett minus en bok från uppsatt mål och det bryr jag mig inte nämnvärt om, men det är så in i bängen frustrerande att jag inte lyckats läsa en enda bok :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...