torsdag 29 november 2018

Hett i hyllan #3


Hett i hyllan utgår från Bokföring enligt Monika. Om böcker som stått i hyllan i evinnerliga tider och som borde få komma fram i ljuset.

Mitt val för veckan är Saknad av Karin Alvtegen. Under utbildningen var jag med i ett projekt där en grupp läkar- och logopedstudenter fick läsa och diskutera skönlitteratur i avsikt att utveckla den empatiska förmågan. Jag vet faktiskt inte hur det gick med projektet. Det leddes av en logoped och en kardiolog som också undervisade respektive yrkeskategori. När vi slutade fick alla varsitt ex av denna. Vi läste den alltså inte tillsammans.


Deckare är ju inte vad jag brukar läsa, men jag har någon idé om att jag ska klämma tolv hyllvärmare under 2019 och att denna ska bli en av dem. Vi får se hur det går.

Och faktiskt, denna är inte lika uråldrig som mina tidigare bidrag. Jag fick den 2004 om jag minns rätt.

Någon som läst den?

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag läst något av Alvtegen men det var inte den boken.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla hennes S-böcker. De är väldigt bra och väldigt lite deckare. Det handlar mest om relationer och livets skuggsida som jag tror kan passa dig bättre.

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...