lördag 29 februari 2020

Sammanfattning av TBR februari


Nej, jag hade väl knappast förväntat mig att januaris läsflyt skulle bestå, och det gjorde det inte heller. I själva verket har det gått pruttdåligt. Åtminstone med läsningen, lyssnandet är alltid lättare.

Jag har bara lyckats läsa fyra böcker av de sju planerade i februaris TBR! De två som jag planerade för månadens språk är avklarade, månadens Shakespeare likaså men därutöver endast Barnen från Frostmofjället.

Dag Hammarskjölds Vägmärken och Fallet Meursault är bara halvlästa och Frostensons K har jag inte ens börjat på. Nå ja, det är som det är!

När det gäller ljudböckerna har jag förvisso bara hunnit drygt halvvägs med The Moth Snowstorm, men jag stack emellan med en oplanerad (Blå av Maja Lunde), så jag ger mig själv godkänt ändå. Och vem vet, jag kanske blir klar med den under dagen, medan jag går här och småstädar och planterar om växter.

Jag hoppas - och tror - att det kommer att gå lite bättre med läsandet i mars. Visserligen har jag nyligen gått upp till 75%, men jag börjar känna mig mer sugen igen, har klarat av en massa måsten som tog tid under februari och jag kommer åka ner till Skåne under en vecka för att gå på kurs och träffa mamma, och då räknar jag med mer tid för läsning än vad jag får hemma, där det alltid är en massa som måste fixas.

Så, med gott hopp ger jag mig nu in i mars TBR :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...