lördag 9 januari 2021

Helgfrågan vecka 1


Sent omsider lägger jag in Mias helgfråga. Normalt är jag ledig varannan fredag, men idag fick jag jobba och var dessutom kvar på avdelningen till 19.15. Det är alltid mycket på fredagar, inför helgen, och så var min underläkare sjuk och jag hade en akut dålig patient som krävde lite råddande. Ja, och så ytterligare en patient som skruttade till sig där vid 18-tiden. Eftersom jag är en surtant tillåter jag mig att muttra över att de bytt ut motorvärmarstolparna till sådana där man måste ange vilken tid man ska åka hem. Jag gick inte hem 15:15, nej, och det är ytterst sällan jag får komma ut till en varm bil. Nå väl...

Veckans frågor är:

Är ni med på några läsutmaningar i år?

Ja, käre värld, på tok för många. När det gäller veckoutmaningar så vill jag ju gärna vara med på denna, Veckans mening (utgår från Robert), Hett i hyllan (utgår från Monika), Tisdagstrion (utgår från Ugglan & Boken) och En smakebit på söndag (utgår från Astrid Terese/Mari), men det har blivit dåligt med det senaste halvåret.

När det gäller utmaningar för året så har jag mina egna Förkovran och Prisat (inspirerad av Ugglan & Boken), Månadens språk (som jag tagit över efter Ugglan), Kaosutmaningen, Jorden runt på 100 böcker (också Ugglan), Naturlig läsning och så fortsätter/återupptar jag Tema Shakespeare och Tema Bibeln. Jag har också ett läsmål på Goodreads, som jag har satt lägre än vad jag brukar läsa på ett år. 


Bonusfråga: Brukar ni se på videos?

Jag antar att det gäller typ YouTube-videos, som Mia själv lagt upp en. Ja, när jag är FÖR trött och ingenting riktigt fungerar, så tenderar jag att hamna framför YouTube där jag har några guilty pleasures. Bland annat brukar jag titta på 'Say Yes To the Dress' och rescue dogs/cats och liknande. Ibland blir det musikvideos också och en och annan film om för-stunden-intressanta-saker, det kan vara bläckfiskar, valar, humorklipp, ASMR och allt möjligt, till och med make up tutorials, ha ha.

4 kommentarer:

  1. Veckoutmaningarna tycker jag om! Synd att så få är med på Veckans mening på lördagarna, tycker det är en kul idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är rolig, Veckans mening. Tyvärr lyckades jag inte få till den igår :(

      Radera
  2. visste inte riktigt om jag skulle räkna in veckoaktiviteterna i läsutmaningar, i valet och kvalet nämnde jag dem inte, men det borde jag kanske ha gjort... sett att ni är med i veckans mening på lördagar, verkar kul, men den ligger lite nära söndagssmakbitarna, så jag har inte fått till det med den aktiviteten.

    SvaraRadera
  3. Ja det är lite kul att titta på.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...