söndag 2 januari 2022

Bokslut december

 

Som vanligt gick det inte jättebra med läsandet i decembers TBR. Jag hann  inte med alla jag önskade läsa, men det var ju inte förväntat heller och för all del, det kunde varit värre. 

The Blind Earthworm in the Labyrinth, som var för Månadens språk, thailändska, hann jag med och jag läste klart Baba Jaga la ett ägg, som jag inte riktigt var klar med från november månads språk. Likaså blev jag klar med Någon som håller till här av Julio Cortáz, som egentligen hörde till De fyra årstiderna - höst. Jag passade också på att klämma in den helt oplanerade e-boken för De fyra årstiderna - vinter, Dag av Björn Runeborg. Shakespearedramat, En vintersaga, läste jag också och jag hann i alla fall med en av de där tre böckerna för Naturlig läsning, nämligen Djurens språk av Eva Meijer.

Fyra hela böcker, en färdigläst och ett drama är inget lysande resultat, men går det inte att läsa så går det inte. Jag borde inte sörja, men det gör jag. Jag hade önskat att jag hann läsa åtta böcker per månad - och så ljudböckerna på det.  


   

 
  

Både Djurens språk och Baba Jaga la ett ägg var förresten fantastiska och jag tyckte också mycket om The Blind Earthworm in the Labyrinth.

Med ljudböckerna gick det i alla fall bra. Jag lyssnade på alla planerade utom Ali Smiths Winter, som jag inte blev klar med förrän idag. I gengäld lyssnade jag på den helt oplanerade We Have Always Lived in the Castle. Jag fick någon idé om att jag skulle kunna sätta den som 'skräckbok' i Kaosutmaningen, men inte ens en hysteriskt lättskrämd Scylla hade i slutändan mage att kalla den för det. Jag är glad att jag lyssnade på den i alla fall. 



Sjutton böcker - varav flera väääldigt korta - och två noveller. Det var ju inte så illa pinkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...