lördag 23 november 2019

This or That


Den här snor jag rakt av från Vargnatt.

1. Reading on the couch or on the bed?
Förr läste jag i princip bara i sängen, jag fick så satans ont i nacken när jag satt. Nu sitter jag för det mesta i min älskade öronlappsfåtölj. Soffan sitter jag typ aldrig i, varken läsandes eller görandes annat. Svaret får därmed bli: i sängen.

2. Male main character or female character?
Spelar ingen roll.

3. Sweet snacks or salty snacks when reading?
Ligger nog mer åt det salta hållet, även om det slinker ner en och annan godisbit också.

4. Trilogies or quartets?
Eftersom jag föredrar korta böcker, så får svaret bli trilogier.

5. First person point of view or third person point of view?
Tredje person, definitivt. Har svårt för första person och svårt för presens.

6. Reading at night or in the morning?
På morgonen är jag halvdöd, så det får bli kväll/natt

7. Libraries or bookstores?
Både och, naturligtvis. Varför begränsa sig?

8. Books that make you laugh or make you cry?
Har svårt att välja här också. Det får gärna vara lite av båda.

9. Black book covers or white book covers?
Svart är snyggast.

10. Character driven or plot driven stories?
Eh... jag är inte säker på att jag förstår skillnaden. Kan någon ge exempel på en av varje?

1 kommentar:

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...