tisdag 19 november 2019

Tisdagstrion - Först i serien



Tisdagstrion utgår från Ugglan & Boken och denna vecka är temat Först i serien

Stenväktaren är första delen i Kazu Kabuishis tecknade serie Amulett. Jag tror att den är uppe i åtta delar nu. Jättespännande och jättefint tecknad - även om just människorna inte är så elaborerat avbildade. Jag har skrivit om den här. Egentligen för barn, jag har läst den för båda killarna - den yngre läser den fortfarande då och då - och läst den själv. Riktigt bra!



Människornas jord är första delen i Burukvartetten av indonesiern Pramoedya Ananta Toer. Följande delar heter Ett barn av alla folk, Fotspår och Glashuset. Jag har ännu bara läst de två första. Väldigt bra.



Din tjänare hör är första delen i Sara Lidmans Jernbanepos. Jag har inte läst den än men vill gärna. Består av sju delar.


12 kommentarer:

  1. Känne inte till någon av de här. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Amulett har jag länge funderat på att läsa :)

    SvaraRadera
  3. En indonesisk serie lät ju spännande!

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  5. Har bara läst Stenväktaren från din trio. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Jag har läst annat av Sara Lidman men inte någon i Jernbaneeposet

    SvaraRadera
  7. "Tala Herre, din tjänare hör" är ett Bibelcitat. Jag läste en historia nån gång om den unge prästen som var så nervös att han i predikstolen sa: "Tjänare herre, din talare hör" :)

    SvaraRadera
  8. Sara Lidman har jag läst, inte tänkt detta som serie, inte läst just denna.

    SvaraRadera
  9. har inte läst någon av dina serier. har läst annat av Sara Lidman. den indonesiska serien vet jag ska vara väldigt bra

    SvaraRadera
  10. Jag försökte kommentera här igår men det funkade inte. Hoppas att det går idag. Tack för tips om Människornas jord.

    SvaraRadera
  11. Amulett gillar jag också! Däremot får jag ta fram skämskudden och erkänna att jag inte läst något (!) av Sara Lidman o_O

    SvaraRadera
  12. Kul att du har med något från Indonesien!

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...