fredag 1 november 2019

Dash och Lilys utmaningsbok


Av olika anledningar är Dash och Lily ensamma i New York över julhelgen. Lily har placerat ut en röd anteckningsbok med en utmaning i sin favoritbokhandel i hopp om att en kille ska hitta den. Det gör Dash. Han genomför Lilys utmaning och skriver dessutom ner en egen. Utmaningarna tar Lily och Dash till klassiska NY-ställen, och Moleskine-boken fylls inte bara av kluriga ledtrådar utan också av deras personliga historier. Men kommer de någonsin att träffas i verkligheten? Och om de gör det, kommer magin att finnas kvar?

Ja men det här är ju helt underbart! De något udda tonåringarna Lily och Dash bland mer eller mindre knasiga vänner och släktingar i ett vintrigt New York. Roligt och charmigt till tusen. Feelgood som inte är ett uns sliskig. Jag blir glad bara jag tänker på boken. Den kanske borde bli återkommande julläsning för min del, tillsammans med Trollvinter. Jag önskar verkligen att jag hittade fler sugarfree feelgood-böcker.

15+ anger Lilla Piratförlaget för denna. För tonåringar och tanter alltså... :)


Stor varm kram till Vargnatt som tack för tipset!


Boken renderar mig ytterligare en avprickad punkt i Kaosutmaningen: Läs en bok med fler än en författare.




2 kommentarer:

  1. Tänker att "Idag är allt" av Nicola Yoon kanske kan räknas som sugarfree feelgood. Prova den!

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...