onsdag 27 oktober 2021

Veckans kulturfråga - vecka 43

 

Denna vecka undrar Enligt O

Vad läser du under läslovet?

Tja, så mycket lov blir det inte för min del. Jag jobbar på som vanligt och eftersom jag inte har barnen så är det heldagar. Lovet infaller dock samtidigt som månadsskiftet så jag ska väl ta itu med novembers TBR, tänker jag. Jag har tänkt läsa en av de Bookernominerade, men har inte riktigt bestämt om det blir Galguts The Promise eller Powers Bewilderment. Vinnaren tillkännages nästa onsdag. 




Jag hoppas också hinna börja på Dubravka Ugresics Baba Jaga la ett ägg som jag valt för Månadens språk som i november är "jugoslaviska".



När det gäller lyssnandet så hade jag tänkt börja med Östergrens Två pistoler och Whiteheads Harlem Shuffle.

 



3 kommentarer:

  1. Tack för intressanta tips! Whitehead står på min läslista.

    SvaraRadera
  2. inte läst dessa, Östergren får vänta lite rill

    SvaraRadera
  3. Jag visste inte att "jugoslaviska" var ett språk ;)

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...