lördag 30 oktober 2021

Veckans mening - vecka 43

 

Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord. En mening från veckans läsning som av en eller annan anledning fått mig att stanna upp.

Igår gick jag jour och hann inte, men jag vill gärna vara med även denna vecka, så jag fuskar lite och skriver på söndag men lägger inlägget på lördag. Jo jo, så opålitlig är jag!

I have explored the Drowned Halls where the Dark Waters are carpeted with white water lilies.

Jag har bara precis börjat med Piranesi och den är så speciell, så vacker. Jag hoppas hinna läsa ut den idag - men tvivlar på att jag lyckas. Dels är den på engelska, vilket tar längre tid, dels är det inte en text man kan skynda igenom. Jag är glad att vintertiden ger mig en timma extra, för jag vaknade först strax före elva (sommartid). Snart ska jag gå och ge lunchhö till grannens hästar, men först ska jag dricka mitt kaffe och läsa en stund.


3 kommentarer:

  1. Tycker också att det är en vacker mening.

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med ovanstående. Vacker mening! Bättre med ljusare morgon efter vintertid. Hade gärna fått vara vintertid året runt.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...