fredag 18 februari 2022

Helgfrågan vecka 7

 


Denna vecka undrar Mia i Bokhörnan

Hur gör ni för att hitta lästid i vardagen?

Lästid har jag väldigt svårt att få till. Det blir inte mycket mer än en bok i veckan, ungefär. Så för mig blev Storytel ett helt otroligt lyft. Förra året läste jag 160+ böcker och jag skulle säga att över 100 var ljudböcker. 

Jag lyssnar när jag åker bil till och från jobbet, under de långresor jag gör med bil flera gånger om året, när jag handlar, städar, lagar mat och håller på med andra hushållsbestyr samt när jag fixar ute i trädgården. 

Jag skulle verkligen vilja hinna läsa mer, i synnerhet som mycket av den lite smalare litteratur och världslitteratur jag föredrar inte finns som ljudböcker, men som läget är: gammal trött ensamstående tant med krävande jobb, tre förhållandevis små barn, hus, gård och djur och lång resväg till jobbet, så kan det väl inte bli så mycket annorlunda. 

Jag oändligt tacksam över att ha tillgång till Storytel, det är SÅ värt sitt pris för mig. 

Så, med andra ord, jag lyssnar i stället för läser.



7 kommentarer:

  1. är dålig på att lyssna, och så finns inte "mina" böcker som ljudbok....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju mycket som inte finns, men jag är ändå lycklig över att jag kan tillgodogöra mig 100 böcker jag vill läsa per år - även om det bara delvis är de jag allra helst skulle vilja läsa.

      Radera
  2. Jo, ljudböcker kan bidra till mer tid för litteratur. Det är dom bra på. Vi delar dessutom alla i familjen på vårt abonnemang, och det är lätt värt det!

    SvaraRadera
  3. Det är imponerande att du läser en bok i veckan.

    SvaraRadera
  4. Ljudböcker är väl det som håller min egen läsning igång. Jag läser så mycket i jobbet att ögonen också vill vila ibland.

    SvaraRadera
  5. Ja utan ljudböcker hade det inte blivit städat och stryket här.

    SvaraRadera
  6. Alla sätt är bra utom de dåliga. Jag kan inte lyssna på böcker, men läsa med ögonen går bra. En får va tacksam för det som funkar. ;)

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...