onsdag 23 februari 2022

Kulturfrågan - vecka 8

 

Veckans kulturfråga utgår från Enligt O som denna vecka undrar

Har du planerat några reaköp? Vad vill du köpa?

Bah, skulle jag köpa på mig en massa böcker när jag har hyllorna knökfulla av oläst?!? Ja, det skulle jag kanske... 

Från Tranan har jag beställt Baek Heenas fyra böcker. De är underbara och jag har länge funderat på att beställa dem. Jag är en hund har jag faktiskt inte ens läst. Tranan har 20% på alla böcker. 

 

 


Jag beställde också Champinjontestamentet - baltjävlar bland kelterna. Dels för att den verkar bra, dels för att Månadens språk framöver är "baltiska". Muktupavela är från Lettland.


Tyvärr backade de på en diktsamling av Bashō som jag var väldigt pepp på, nu när jag klämt en del japansk lyrik. Jag kanske kan hitta den på Bokbörsen i stället. 


Jag har också sett ut 21 *host* titlar på Adlibris som jag velar om. Flera är världslitteratur till riktigt bra pris. De här till exempel:


 

 


Och så några prisade, prisnominerade och/eller som jag hört mycket gott om, till exempel dessa:

 


  


Banville för att den är så snygg, ha ha!



Och så Boyes samlade dikter:



Än har jag, som sagt, inte beställt. Vi får väl se om jag lyckas lägga band på mig, helt eller delvis.

5 kommentarer:

  1. Molnbullar köpte jag till barnbarn innan rea, köpte Romaner av Karin Boye.

    SvaraRadera
  2. men du beställde ju några stycken i alla fall. kläm du till med resten också. men inte var väl Basho på rean?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Tranan har 20% på alla sina böcker, men tyvärr tog Basho slut, så jag fick pengarna tillbaka.

      Radera
  3. Marlon James bok är jag väldigt intresserad av! Den låter riktigt bra, sen skadar det ju inte att den är så snygg också.

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...