onsdag 2 februari 2022

Bokslut januari

 

Dags för en sammanfattning av januaris läsning. Egentligen skulle jag postat den här igår, men så är jag fortfarande sjuk och var helt utmattad efter att ha åkt och handlat (nej, jag kan omöjligt vara smittsam längre) och blev dessutom påkörd på hemvägen (min bil är inte fin nu, nej). Jag var inte riktigt i skick därefter utan somnade när jag nattade min lilla Nasse. Men nu så...

Tja, mycket avvek jag ju inte från min TBR. Som vanligt tog jag mig vatten över huvudet när det gäller läsningen. Lite överskattade jag kanske mitt tempo när det gäller att läsa på engelska. Å andra sidan tyckte jag att Räv och jag och Stundande natten var så bedrövliga att de tog mig evigheter att läsa, vilket jag verkligen inte hade trott. Jag läste halva Den svarta månens år, trots att jag hade planerat att lyssna på den. Sara Lidmans Din tjänare hör gick lite trögt i början, då språket var rätt högtravande och dessutom på mål. En färd i det inre av landet tog också sin tid att läsa, eftersom det var så mycket noter och jag valde att läsa det mesta två gånger - före och efter notläsningen - och att googla och läsa på om en del företeelser och platser. Så kanske kan man inte skylla engelskan för allt. 

Summa sumarum: jag har en liten snutt kvar av Kindred, men väljer att räkna den som avklarad (den är klar nu, ja). David Galguts The Promise har jag däremot inte hunnit med, så den får gå vidare in i februaris TBR. 

Alla ljudböckerna har jag hunnit med, dessutom har jag börjat lyssna på Matrix. Jag räknar med att bli klar med den idag (i e igår, och det blev jag). 

Således har jag läst 7 böcker samt 2 noveller och 1 drama och 10 ljudböcker, varav 3 barnböcker och 1 novell. Jag är nöjd, trots Galgut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...