onsdag 16 februari 2022

Veckans kulturfråga - vecka 7

 


Denna vecka undrar Enligt O

Vilken bokvärld skulle du vilja leva i och vem skulle du vara?


Jojomensan, rakt in i sagan vill jag, den största av dem alla, till Lothlórien. Det ser definitivt ut att vara en plats för mig. Träden! Skimret! Ljusen! Det magiska!


Där skulle jag vara Galadriel, alvdrottningen, en skogsalv.

Galadriel's magic, later revealed as the power of her ring Nenya, enriched the land and made it a magic forest into which evil could not enter without difficulty.


Ja, där kom lilla Scyllas gamla drömmar fram. Hon som aldrig fick vara prinsessa när hon var liten, trots att hon längtade så förskräckligt. 

6 kommentarer:

  1. Klart du ska få vara prinsessa! ;)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. (och jag missade allt, levde i en värld med flintskallig president)

      Radera
  3. nej, jag har inte varit prinsessa och inte Lucia heller. så, ja, alvdrottning skulle en kanske kunna bli

    SvaraRadera
  4. Du skulle vara tjusig som bara den!

    SvaraRadera
  5. En alvdrottning, alltså! Magiskt!

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...