onsdag 9 februari 2022

Veckans kulturfråga - vecka 6

 

Kulturfrågan utgår från Enligt O, som denna vecka undrar

Vilka kulturella upplevelser ser du mest fram emot när restriktionerna hävs?

Jag längtar mest efter att se balett och att gå på museum. Mest lockande är kanske Operan, för jag föredrar balett som är lite mitt emellan, inte de klassiska helaftonsbaletterna där herrarna mest fungerar som ledstång åt ballerinorna, men heller inte det jättemoderna som ofta ges på Dansens hus, mest för att musiken brukar vara så jobbig. Men visst har jag sett både Svansjön (x flera) och gått på Dansens hus, till full belåtenhet.

Fotografiska är mitt favoritmuseum, så dit längtar jag förstås, men jag vill också gärna gå på andra konstmuséer. Carl Larssongården älskar jag att besöka och jag vill gärna åka till Zorngården (bedrövligt att jag inte varit där, när jag bor i Dalarna). Mårbacka vill jag också se. 

Från Aquanauts

Och nog är det bedrövligt att jag inte kom iväg och såg Aquanauts när den var på Verket i Avesta. Jag är övertygad om att jag hade blivit helt till mig i trasorna. Jag kan inte ens skylla på covid. Inte lika lockande att se den på Kulturhuset, i synnerhet inte efter att ha lyssnat på I själva verket

4 kommentarer:

  1. Mårbacka har jag varit på, både under sommaren och på deras julmarknad. Det är så fint! :)

    SvaraRadera
  2. jag har börjat längta efter all möjlig musik, saknat allt.

    SvaraRadera
  3. Mårbacka har jag besökt flera gånger, Carl Larsson-Sundborn också, så spännande ställen! Vill dit igen! Och som du gillar jag balett. Hade biljett till Svansjön nu i januari men den drogs in ...

    SvaraRadera
  4. Åh, Fotografiska! Längtar verkligen dit!!!

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...