torsdag 26 december 2019

Hett i hyllan #28


Hett i hyllan utgår från Monika som skriver så här: Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Leonie Swanns Glennkill : En fårdeckare har stått i hyllan i ett par, tre år skulle jag tro.

Glennkill är varmhjärtad och rolig, spännande och ironisk,djupsinnig och full av överraskningar! En morgon ligger fåraherden George Glenn livlös i det irländska gräset, med en spade som sticker upp ur bröstet. Georges får är förfärade: vem kan ha dödat den gamle herden? Och varför? Miss Maple, det klokaste fåret i hjorden, börjar intressera sig för fallet. Lyckligtvis har George läst högt för fåren, så hon är inte helt oförberedd på kriminologiska problem. Trots flera missförstånd så kommer hon med sin fårlogik människovärlden alltmer på spåren och förföljer outröttligt mördaren. Mellan äng och bykyrka, branta klippor och fårvagnar väntar oanade äventyr på miss Maple och hennes hjord - tills de slutligen lyckas bringa ljus i mörkret och klara upp det gåtfulla mordet på sin fåraherde...

Låter ju hur charmigt som helst. Varför har jag inte kommit mig för med denna, mån tro? Kan mycket väl vara en feelgood i min smak.


10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag hoppas och tror att den kan vara rätt kul :)

      Radera
  2. Den där låter ju lite mysig.

    SvaraRadera
  3. Fårdeckare var en ny genre för mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig med, är det inte lite sött? :)

      Radera
  4. Den vet jag att jag har sett på någon annan blogg och den låter jättekul.

    SvaraRadera
  5. Den där hade jag en kund som rekommenderade för något år sedan och jag har velat läsa den ända sedan dess!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi se när vi lyckas komma till skott, du och jag :)

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...