lördag 21 december 2019

Veckans mening - vecka 51


'Veckans mening' utgår från Robert på Mina skrivna ord. Så här skriver han: Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på.

Och jag, jag hänger på.

Rundqvist kom med snäppan och ville slå åder, men jagades bort, och när han inte fick sin vilja fram, bad han att åtminstone få läsa något över den sjuke, för han kunde en läsning över vattusiktiga får, men han fick inte alls befatta sig med prästen och ingen annan heller av karltroppen.

Den sjuke är alltså prästen och sjuk är han inte i egentlig mening, utan överförfriskad så till den milda grad att han är medvetslös.



2 kommentarer:

  1. Jag har läst Hemsöborna, och tycker verkligen att den kan vara en bra ingång till Strindberg, men meningen minns jag inte. Den var kul! Och prästen var verkligen ett svin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådant här tycker jag är vansinnigt roligt, ha ha!

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...